Páginas

domingo, 14 de noviembre de 2010

Parlar de política no és fàcil ( i si no saps com)

Parlar de política no és fàcil i més en els últims temps. Tothom sembla entendre tots els aspectes relacionats amb la política i tothom vol opinar. Catalanistes, independentistes i espanyolistes no s'entenen de cap de les maneres. Dretes i esquerres han entrat a un joc de a veure qui la diu més grossa en contra de l'altre, però per a mi aquesta vegada ja és suficient. 
Des de fa dies que entre els meus amics i amigues parlem d'eleccions, la major part del nostre grup d'amics votarà per primera vegada el pròxim 28 de novembre i la gran part dels que votarem no ho tenim gens clar (exceptuant casos molt concrets). Cada vegada que ens veiem fem una repassada als partits polítics més forts i com més ho parlem menys clar ho tenim.
Sabeu què? No em sento preparada per votar. Durant els meus 18 anys no m'ha quedat clar quin partit polític és el més convenient pel meu país, no m'ha quedat clar quin partit ho ha fet millor mentre estava al govern, no m'ha quedat clar quin ha jugat més net de tots, no m'ha quedat clar quin partit vull que em representi al Parlament. 
No ho tinc clar per una raó molt senzilla: Cap m'ho ha demostrat. No m'han demostrat res del que jo demanava. M'han demostrat que és insultar, que és criticar, que és caure baix, que vol dir ser corrupte, que vol dir ser lladre (popularment "chorizo"), que vol dir no sentir-se recolzat pel teu govern, que són els interessos polítics... (I segur que me'n deixo molts més). Més aviat m'han "no-demostrat" el que jo volia, cap dels partits.
Aquesta és la raó principal que molts joves no creiem en els polítics d'avui en dia, no lluiten pel poble, ni pels seus ideals ni pels ciutadans, l'únic pel que volen lluitar és per que els zeros del seu compte bancari vagin augmentant.

1 comentario:

  1. tens raó, la veritat. la classe política catalana està ben corrompuda pel poder, no hi ha altra. la oposició, arma de moderació durant la legislatura d'un partit en el govern, no fa més que despresitigiar qualsevol acte del partit governant. la campanya electoral? més del mateix. poc importa el que es farà, però es deixarà clar que l'altre candidat és més malparit que no pas ell.

    la gent es queixa, i es queixa amb raó. amb raó? em preguntu jo.

    fer política no és anar a votar. aquest govern del poble que en teoria és la democràcia, és una gran farsa. dipositarem la nostra papereta a la urna, sí. i amb aquest gest, atorgarem impunitat a un seguit de polítics que, com molt bé has dit, poca cosa faran amb la poca llibertat d'actuació que ténen davant els bancs mundials i FMIs i things like this.

    a qui no li agradi la política, que la faci seva. prendre part en la política del teu país és organitzar-se, és parlar, és informar-se, és no donar cap informació mastegada per bona. és molta cosa més que dipositar un vot en una urna cada 4 anys.

    m'encanta com escrius, per cert.

    ResponderEliminar