Páginas

jueves, 25 de noviembre de 2010

22 @ per a qui?

Aquesta setmana ja no podia més. L'escàndol que es va formar al meu barri va ser espantós. Edificis i cases del carrer Tànger es quedaven sense corrent elèctric durant més de 14 hores.
La meva sorpresa no va ser aquella apagada, la meva sorpresa va ser al parlar amb els veïns saber que les diverses apagades que portem patint des de fa mesos (diverses microapagades al llarg del dia però que poden arribar a espatllar aparells elèctrics) no eren problemes particulars sinó problemes del corrent elèctric.
Durant aquelles 14 hores seguides em vaig enrecordar molt d'una persona. Jordi Hereu se'n diu. Molts de vosaltres el coneixeu, l'heu vist per la televisió moltes vegades. Però jo vaig tenir la sort (o no sé si la desgràcia) de tenir-lo ben a prop fa un parell d'anys a l'institut. Va acudir pensant que les preguntes a les quals el sotmetrien els alumnes de l'institut serien fàcils de respondre, però en més d'una li va costar sortir airejat.
Des d'aquell dia, me'n recordo molt d'ell i l'Ajuntament cada vegada que passa alguna cosa a la ciutat.
Teòricament, visc al barri de la modernitat, el 22@, el barri de les noves tecnologies i de les telecomunicacions però a la pràctica això només és per uns quants.
No tinc una escola i un institut pròxims, no tinc supermercats, no tinc un CAP al meu barri,...però tinc solars, naus industrials abandonades, campaments gitanos i sobretot, obres.
Jo no demano grans luxes, només demano al que qualsevol persona li agradaria tenir al seu barri. Jo no vaig decidir tenir un museu del disseny a menys d'un carrer de casa, però com sempre es pensa en els de fora, en el turisme i als ciutadans, se'ns deixa de banda. 
La meva veu no serà escoltada per molts però de veritat, no seria el moment per a començar a pensar una mica en els barcelonins i en el que realment necessitem?

1 comentario:

  1. Hola Jenni, està molt bé aquest post. recorda els links. Si l'enllaces a blogs d'altres veïns o associacions tindràs més visites. Segueix en aquesta línea. Si et cenres en el teu barri molt aviat seràs una referècnia

    ResponderEliminar